2018

Az utolsó energiamorzsával...

2018. augusztus 04. - C17

augusztus 4.

A mai napra eredetileg egy Nara-i vagy egy Hirosima-i kirándulást terveztünk.

Narában van az egyik legrégebbi buddhista templom/kolostor. De mivel az elmúlt napokban már láttunk templomot pont eleget, így úgy döntöttünk, hogy nem olyan nagy baj ha ez most kimarad.

Hirosima innen kb 2,5 óra vonattal, azaz minimum 5 óra utazás oda az út. (átszállásokkal inkább 6) Viszont így a nyaralás vége felé jobban szerettünk volna valami vidám programot, és ez az utazás sem hiányzik senkinek, így az lett a döntés, hogy maradunk Kyotóban.

A szállástól 8 perc sétára van Kyotó tengeri akváriuma. Ez pont az a távolság amit még képesek voltunk legyalogolni.

Itt először megnéztük a delfin showt, azután pedig végigsétáltunk az akváriumok és a bemutatók mellett.

Az akvárium után hazajöttünk és pihentünk. Azután még bementünk egy kicsit a városba, hogy mindennki találhasson magának valami emléket.

Napi érdekességek:

Vissza WC-hez. A WC tartályok többségénél a tartály tetején egy csap van és a tartály ebből a csapból töltődik fel.Itt kezet is lehet mosni, így nem kell külön vizet használni.

A házban szinte minden elektronikusan vezérelt. A melegvíz hőmérsékletét nem a csappal kell szabályozni, hanem digitálisan kell beállítani. Külön lehet a tusolóét és külön a csapokét. A beállított értéket utána egy női hang be is mondja mindenhol ahova az érték vonatkozik (konyha, fürdő).
A nappaliban és a szobákban a lámpát, nem csak fel és le lehet kapcsolni, hanem a fényerejét és a színhőmérsékletét is külön lehet szabályozni.
A kaputelefon fényképet készít azokról akik becsengetnek a házba. (pl Áron)

A konyhában van elektromos vízforraló, rízsfőző, melegszendvics sütő, mikró, tűzhely, sütő, szúnyogírtó. De nincs semilyen konyhai gép. Ebből látszik, hogy az átlag japán nem nagyon főz, inkább megveszi a készet/félkészet és azt melegíti.

A nappali/konyhában és a szobákban is van klíma és egy ettől független szellőztető rendszer. A fürdőszobában pedig szellőztető, illetve helyiség szárító.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.